Distributor Panel

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Tenha acesso aos principais indicadores do seu negócio, setor e mercado para tomada de decisões mais assertivas

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para alavancar seus resultados

Descubra novas oportunidades para o seu negócio por meio de até 8 painéis inteligentes.

O Painel do Distribuidor oferece informações como comparadores de desempenho de vendas com seus concorrentes diretos, sugestão de pedidos de compra ideal para evitar excesso de estoque, indicadores relevantes de mercado, previsão de demanda e muito mais.

São até 8 painéis independentes com informações estratégicas para acompanhamento diário:

Auditoria às cegas

Exibe as informações extraídas pela indústria, melhorando sua comunicação com fornecedores

Benchmark

Saiba sua participação de mercado, preço médio de venda na sua região, seu desempenho em relação aos principais concorrentes e sua evolução de vendas

Sugestão de compra

Receba recomendações personalizadas sobre quando, o que e quanto compra de cada um dos seus produtos

Rastreabilidade de compras

Acompanhe em tempo real o status do seu pedido nos seus fornecedores

Demand forecast

Saiba sua demanda futura com base em dados de mercado

Indicadores de mercado

Acompanhe indicadores chave para o seu negócio, como cotação de moedas estrangeiras, previsão da inflação, crescimento do PIB, etc

Market Share

Descubra o potencial e tamanho máximo que seu mercado pode atingir, além da sua participação de mercado por região

Preço ótimo

Sugestão de preço de venda ideal para preservar margens sem afetar as vendas

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News and Press

FAQ

Frequently asked questions

And if you have any other questions, don't hesitate to contact us..

What are the main benefits of Distribution Visibility?
Em média nossos clientes tem redução na ruptura de produtos de até 80%, aumentos das vendas em até 10% e aumento das margens em 5%. Além de assegurar mais crescimento da participação de mercado.
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How can I convince my sales channels to share their data?
  • Rebate programs for distributors
  • Incentive campaigns for distributor sales force
  • Distributor dashboard with benchmarking of distributors integrated in the project
  • Data intelligence to optimize inventory, reduce stockouts, increase turnover and positivity
  • Digitization of the distribution and sales operation with the channel
  • Business insights to gain market share
  • Support from Implanta with the best practices (Brazilian General Data Protection Law, technological integration, automated processes) in the market to help the industry n convince its channels.
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What are the main differentials of Implanta?
  • Our solutions can be customized according to your needs.
  • We have broad granularity of data collected across channels
  • Daily shipping frequency (D-1)
  • Data collection performed directly by the distributor's ERP, ensuring greater reliability and accuracy of the data collected
  • 100% automated extraction, eliminating the need for the distributor or reseller to allocate a team to send the information
  • Implanta is responsible for making the integration work from a technological point of view, ensuring less effort and impact on the distributor
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What is the average time required to implement the Implanta solution?
On average the whole process takes about 2 months.
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How is data collected?
Implanta collects channel data through its own application installed remotely. In some cases we use alternative methods such as collecting data sent by the sales channel.
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What is the billing model?
The investment is based on a fixed integration setup fee and a monthly fee.
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How is the data treatment with the new LGPD (Brazilian General Data Protection Law)?
After receiving the communication, the Person in Charge and the Information Security team, and if necessary with the Manager, must:

  • Analyze the proposed business model, considering the processing of personal data, legal, regulatory, legal and contractual impacts;

  • Highlight possible third parties involved, their roles in the scope of the product or service, as well as the risk and responsibilities of these third parties;

  • Map the risks evidenced in the suggested processing of personal data;

  • Assess the need to carry out an Impact Assessment Report;

  • Review and analyze the impacts on the record of data processing activities at Implanta;

  • Identify possible impacts on rights and means of service to holders;

  • Advise the Area and/or Manager responsible on the actions necessary for the design of the product or service from the point of view of privacy;

  • Recommend technical and administrative measures necessary for the protection and privacy of the data covered by the scope, in compliance with the provisions of Implanta's RIPD.

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