Digital Supply

Acompanhe o status de suas requisições de compras facilmente sem envolver o time de compras

Aumente a produtividade do seu
time de compras e suprimentos

Libere seu time de compras e suprimentos para tarefas mais nobres e mantenha todos os requisitantes informados, de forma simples e intuitiva, sobre os status dos pedidos de compras.

The Solution

Tempo livre:
Acompanhe facilmente o status de suas requisições de compra

O Supply.Digital é uma aplicação web projetada para ser integrada ao seu ERP e a sua ferramenta de compras (SAP, Ariba, Oracle, TOTVS e outros).

O Supply.Digital coleta automaticamente dados de várias origens, obtendo toda a informação do processo de compras da empresa.

Nossa solução disponibiliza em um dashboard o fluxo de cada requisição para que todos os colaboradores possam acompanhar o status de suas requisições sem dificuldades e sem envolver o time de compras.

Principais funcionalidades do Supply.Digital

Encontre seus pedidos por meio de buscas intuitivas e algoritmos poderosos

Configure alertas automáticos sobre problemas nas aprovações, entregas ou pagamentos realizados

Favorite pedidos que gostaria de acompanhar de perto e tenha fácil acesso às informações mais recentes

Personalize qualquer fluxo e relatório desejado

How Supply.Digital pode ajudar sua empresa:

Os compradores ganham tempo e conseguem aprimorar suas estratégias de compras
Otimização do processo de compras
Simplificação do treinamento de colaboradores solicitantes de compras
Maior sintonia entre todos os colaboradores no tema compras
Redução do custo com licenças de software

Essa solução foi projetada para empresas que usam ERP´s robustos, que tenham mais de 500 colaboradores e uma área de compras estruturada.

Our clients

Presence in Innovation Hubs
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FAQ

Frequently asked questions

And if you have any other questions, don't hesitate to contact us..

What are the main benefits of Distribution Visibility?
Em média nossos clientes tem redução na ruptura de produtos de até 80%, aumentos das vendas em até 10% e aumento das margens em 5%. Além de assegurar mais crescimento da participação de mercado.
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How can I convince my sales channels to share their data?
  • Rebate programs for distributors
  • Incentive campaigns for distributor sales force
  • Distributor dashboard with benchmarking of distributors integrated in the project
  • Data intelligence to optimize inventory, reduce stockouts, increase turnover and positivity
  • Digitization of the distribution and sales operation with the channel
  • Business insights to gain market share
  • Support from Implanta with the best practices (Brazilian General Data Protection Law, technological integration, automated processes) in the market to help the industry n convince its channels.
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What are the main differentials of Implanta?
  • Our solutions can be customized according to your needs.
  • We have broad granularity of data collected across channels
  • Daily shipping frequency (D-1)
  • Data collection performed directly by the distributor's ERP, ensuring greater reliability and accuracy of the data collected
  • 100% automated extraction, eliminating the need for the distributor or reseller to allocate a team to send the information
  • Implanta is responsible for making the integration work from a technological point of view, ensuring less effort and impact on the distributor
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What is the average time required to implement the Implanta solution?
On average the whole process takes about 2 months.
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How is data collected?
Implanta collects channel data through its own application installed remotely. In some cases we use alternative methods such as collecting data sent by the sales channel.
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What is the billing model?
The investment is based on a fixed integration setup fee and a monthly fee.
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How is the data treatment with the new LGPD (Brazilian General Data Protection Law)?
After receiving the communication, the Person in Charge and the Information Security team, and if necessary with the Manager, must:

  • Analyze the proposed business model, considering the processing of personal data, legal, regulatory, legal and contractual impacts;

  • Highlight possible third parties involved, their roles in the scope of the product or service, as well as the risk and responsibilities of these third parties;

  • Map the risks evidenced in the suggested processing of personal data;

  • Assess the need to carry out an Impact Assessment Report;

  • Review and analyze the impacts on the record of data processing activities at Implanta;

  • Identify possible impacts on rights and means of service to holders;

  • Advise the Area and/or Manager responsible on the actions necessary for the design of the product or service from the point of view of privacy;

  • Recommend technical and administrative measures necessary for the protection and privacy of the data covered by the scope, in compliance with the provisions of Implanta's RIPD.

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